Pred vama se nalazi knjiga u kojoj možete pronaći različite metode i tehnike efikasne, asertivne komunikacije. Knjiga vam nudi mnoštvo smernica i praktičnih saveta kako da unapredite svoje veštine komunikacije u poslovnom kontekstu, zatim ojačate toleranciju na neprijatnost, osnažite samopouzdanje u razgovoru sa kolegama, razvijete veću osetljivost i razumevanje za kolege, te unapredite sposobnost za asertivno ponašanje u konfliktnim situacijama.
Čitaćete o tome šta je asertivna komunikacija, koji sve stilovi komunikacije postoje, šta je to što nas sprečava da se ponašamo asertivno, zašto je dobro biti asertivan i koji to sve tipovi asertivnosti postoje. Međutim, pravo blago ove knjige predstavljaju TEHNIKE i METODE koje potiču iz kognitivno-bihejvioralnih terapija. Ohrabrujemo vas da ih slobodno uvrstite u svoj repertoar, kako bi vam pomogle da budete što uspešniji u komunikaciji, u poslovnom jednako kao i u privatnom okruženju. Teorijsko znanje jeste neophodno, ali nije dovoljno da bi se postigao cilj u praksi. Ako želite da usvojite nove, kao i da unapredite postojeće veštine, nije dovoljno samo da znate ŠTA treba da radite, već i KAKO to da izvedete.
Šta je asertivnost?
Komunikacija je osnova međuljudskih odnosa i ključ ličnog i profesionalnog uspeha. Kojim god poslom da se bavimo i koliko god godina da imamo, korisno je da se razvijamo i unapređujemo sopstvene veštine komunikacije, kao što je asertivnost. Asertivno ponašanje podrazumeva komunikaciju iz pozicije poštovanje i sebe, i drugog bića.
Prema pomenutim autorima, ASERTIVNOST uključuje:
- poštovanje ali ne i snishodljivost nastalu iz ubeđenja da druga osoba ima veću vrednost i veća prava samo zato što je u poziciji moći, zato što je iskusnija, učenija, drugog pola, nacionalnosti ili rase;
- izražavanje sopstvenih stavova i osećanja bez dominiranja, ponižavanja ili degradiranja drugoga;
- samopoštovanje koje je jednako poštovanju prava i vrednosti druge osobe; dakle, asertivna osoba zauzima egzistencijalnu poziciju Ja sam vredna osoba, Ti si vredna osoba;
- poštovanje mišljenja i stavova drugoga, a to NE ZNAČI nužno i saglasnost sa njima;
- čuvanje svojih granica i dostojanstva u situacijama u kojima postoji realna opasnost da osoba bude izmanipulisana, zloupotrebljena ili iskorišćena.
Asertivna komunikacija − Dobiti ono što želiš i odbiti ono što ne želiš
Oblasti asertivnog ponašanja:
- izražavanje sopstvenih osećanja i preferencija − šta nam se dopada, a šta nam se ne dopada;
- pozdravljanje drugih osoba, započinjanje novih i održavanje već stečenih poznanstava;
- izražavanje neslaganja sa drugim osobama;
- postavljanje pitanja Zašto? − traženje validnih razloga i postavljanje pitanja sve dok se ne postigne sporazum oko nekog pitanja ili problema;
Pred vama se nalazi knjiga u kojoj možete pronaći različite metode i tehnike efikasne, asertivne komunikacije. Knjiga vam nudi mnoštvo smernica i praktičnih saveta kako da unapredite svoje veštine komunikacije u poslovnom kontekstu, zatim ojačate toleranciju na neprijatnost, osnažite samopouzdanje u razgovoru sa kolegama, razvijete veću osetljivost i razumevanje za kolege, te unapredite sposobnost za asertivno ponašanje u konfliktnim situacijama.
Čitaćete o tome šta je asertivna komunikacija, koji sve stilovi komunikacije postoje, šta je to što nas sprečava da se ponašamo asertivno, zašto je dobro biti asertivan i koji to sve tipovi asertivnosti postoje. Međutim, pravo blago ove knjige predstavljaju TEHNIKE i METODE koje potiču iz kognitivno-bihejvioralnih terapija. Ohrabrujemo vas da ih slobodno uvrstite u svoj repertoar, kako bi vam pomogle da budete što uspešniji u komunikaciji, u poslovnom jednako kao i u privatnom okruženju. Teorijsko znanje jeste neophodno, ali nije dovoljno da bi se postigao cilj u praksi. Ako želite da usvojite nove, kao i da unapredite postojeće veštine, nije dovoljno samo da znate ŠTA treba da radite, već i KAKO to da izvedete.
Šta je asertivnost?
Komunikacija je osnova međuljudskih odnosa i ključ ličnog i profesionalnog uspeha. Kojim god poslom da se bavimo i koliko god godina da imamo, korisno je da se razvijamo i unapređujemo sopstvene veštine komunikacije, kao što je asertivnost. Asertivno ponašanje podrazumeva komunikaciju iz pozicije poštovanje i sebe, i drugog bića.
Prema pomenutim autorima, ASERTIVNOST uključuje:
- poštovanje ali ne i snishodljivost nastalu iz ubeđenja da druga osoba ima veću vrednost i veća prava samo zato što je u poziciji moći, zato što je iskusnija, učenija, drugog pola, nacionalnosti ili rase;
- izražavanje sopstvenih stavova i osećanja bez dominiranja, ponižavanja ili degradiranja drugoga;
- samopoštovanje koje je jednako poštovanju prava i vrednosti druge osobe; dakle, asertivna osoba zauzima egzistencijalnu poziciju Ja sam vredna osoba, Ti si vredna osoba;
- poštovanje mišljenja i stavova drugoga, a to NE ZNAČI nužno i saglasnost sa njima;
- čuvanje svojih granica i dostojanstva u situacijama u kojima postoji realna opasnost da osoba bude izmanipulisana, zloupotrebljena ili iskorišćena.
Asertivna komunikacija − Dobiti ono što želiš i odbiti ono što ne želiš
Oblasti asertivnog ponašanja:
- izražavanje sopstvenih osećanja i preferencija − šta nam se dopada, a šta nam se ne dopada;
- pozdravljanje drugih osoba, započinjanje novih i održavanje već stečenih poznanstava;
- izražavanje neslaganja sa drugim osobama;
- postavljanje pitanja Zašto? − traženje validnih razloga i postavljanje pitanja sve dok se ne postigne sporazum oko nekog pitanja ili problema;